Стрічка новин
Перейшли на дистанційну модель: Лебединська міськрайонна філія Сумського обласного центру зайнятості для запобігання поширенню коронавірусної інфекції запровадила запобіжні дії. Лебединщина проти приєднання до Охтирського району: 3 червня Сумська обласна державна адміністрація погодила проєкт постанови Міністерства розвитку громад і територій України «Про утворення та ліквідацію районів». Дорогі освітяни – вчителі, вихователі, викладачі, ветерани педагогічної праці!: Щиро вітаю вас із професійним святом – Днем працівників освіти! Учительська праця – це покликання, в якому гармонійно знайшли втілення Є перший кандидат на посаду голови Лебединської ОТГ: Учора, 16 вересня, Лебединська міська територіальна виборча комісія зареєструвала першого кандидата на посаду голови Лебединської міської ОТГ. Верховна Рада відкрила ринок землі в Україні: Закон про ринок землі підтримала більшість народних депутатів. На позачерговому засіданні Верховної Ради України в ніч з 30 на 31 Озеро часів льодовикового періоду: Відділ промоції та туризму Сумської ОДА повідомив, що найдавніше озеро України часів льодовикового періоду знаходиться на території Межиріцької сільської ради Дар Божий: Галина Миколаївна тихесенько підвелася з ліжка та навшпиньки вийшла зі спальні, уважно поглянувши на сплячого чоловіка. Чи, бувало, не розбудила? На Сумщині працівники поліції затримали псевдомінера: Подія сталася 8-го квітня, близько 13:00. На спецлінію поліції «102» надійшло повідомлення від жителя села Червлене Лебединського району про те, Невтомна, метка, працьовита: На цей раз мова піде про людину, яка займається зовсім, здавалося б, непрестижною справою. Її не помічають, коли довкола чистота, Знову про коронавірус: За минулий тиждень (по 10 липня включно) по району і місту зареєстровані підозри захворювань  на COVID -19 у пенсіонерки 1940

Однією з малодосліджених сторінок історії колишньої Української РСР є ста­новлення та розвиток органів внут­рішніх справ на території сучасної України.

Особливе місце в структурі органів внутрішніх справ займає транспортна міліція РКМ НКВС СРСР, створена з метою забезпечення збереження вантажу, безпеки пасажирів, які курсують залізничними магістралями.

Час плине в історію, але залишаються речі – свідки тих подій. І от вересневими днями фонди Лебединського районного краєзнавчого музею завдяки генерал – полковнику, Почесному громадянину міста Лебедина Владиславу Бухарєву поповнилися унікальною річчю – печаткою, де чітко зберігся напис «Линейное отделение Р.К. милиции Народный комиссариат внутренних дел СССР». Дуже приємно, що ця унікальна річ доповнить одну із експо­зицій саме нашого музею  та привідкриє ще одну таємницю минулого.

Звернемося до історії.

7 серпня 1918 р. було створено Залізничний відділ при ВНК і відповідні йому відділи - відділення на місцях при управліннях заліз­ниць, на великих залізничних вузлах. У травні 1919 р. Залізничний відділ ВНК перетворений в Транспортну надзвичайну комісію, яка керувала підлеглими їй транспортними надзвичайними комісіями по всій території РРФСР.

Через три роки, після скасування ВНК, Тран­спортна надзвичайна комісія перетво­рена в Транспортний відділ Державного по­лі­тичного управління при НКВС РРФСР, який функціонував до 1923 р. У наступні роки Тран­­спортний відділ входив до Об’єднаного дер­жавного політичного управління при Рад­наркомі СРСР , Головного управління дер­жавної безпеки (ГУГБ) НКВС СРСР.

Конституція 1936 року внесла змі­ни в систему органів влади, їх компе­тен­цію та форми діяльності. Згідно з Конституцією Вищим законотворчим органом влади була проголошена Верховна Рада, а вищим виконавчо-роз­по­рядчим – Рада Народних Комі­сарів. На основі та для виконання діючих законів Рада наділялася правом видавати постанови та розпорядження. Відбувається розширення функцій ор­ганів внутрішніх справ. До їх відомства передається ряд обов’язків, які раніше виконувалися іншими державними структурами.

Починаючи з 1941 року, відбувається ряд реор­ганізацій управління: створено Го­ловне транспортне управління НКДБ СРСР, 3-є Управ­ління (транспортне) НКДБ СРСР, Головне управління охорони на транспорті МДБ СРСР, а в 1953 р. – 6-е Управління (транспорт­не) МВС-КДБ СРСР, яке функціонувало до 1960 р. Органи державної безпеки на транспорті, в тому числі Управління КДБ при РМ СРСР на Південно-Західній залізниці, дисло­кованого в м. Києві, до 1960 р. були під­по­рядковані безпосередньо союзному центру.

У сферу діяльності Управління КДБ на Пів­денно-Західній залізниці входили всі за­ліз­ничні об’єкти, розташовані на території Київ­­ської, Чернігівської, Черкаської, Жи­то­мир­­ської, Вінницької, Хмельницької та частко­во сусідніх областей. Інші залізниці України входили до сфери обслуговування управлінь КДБ СРСР на  Донецькій, Львівській, Одеській, Південній та Придніпровській залізницях.

У 1960 р. транспортні органи державної без­пеки, у тому числі і Управління КДБ на Пів­ден­но-Західній залізниці, були ліквідовані, а їх функції покладені на 7-й відділ 2-го Управ­ління КДБ при РМ УРСР.

На фото: За дорученням Владислава Бухарєва печатку Олександрі Чхайло вручає директор Лебединського ВПУ лісового господарства Анатолій Троян.

Олександра Чхайло,

директор Лебединського районного

краєзнавчого музею.

Додати коментар